close

喜歡你 Like You

喜歡你 給我你的外衣 讓我像躲在你身體裡
喜歡你 借我你的梳子 讓我用柔軟頭髮吻你

I like you,
Putting your coat on me,
As if I were hiding inside your body.
I like you,
Lending your comb to me,
As if I were kissing you with my silky hair.

喜歡你 車窗上的霧氣 彷彿是你的愛在呼吸
喜歡你 那微笑的眼睛 連日落也看做唇印

I like you,
When the car-window mist is rising,
I know it's your love breathing.
I like you,
When the red sun is setting,
In the rosy sky,
I know it's your lips kissing,
In my smiley eyes.

我喜歡這樣跟著你 隨便你帶我到哪裡
你的臉 慢慢貼近 明天也慢慢地慢慢清晰

I like to follow you in this way,
I will stay anywhere you stay,
When your face comes closer,
The tomorrow will be somehow clear.

我喜歡你愛我的心 輕觸我每根手指感應
我知道 它在訴說著你承諾言語

I like your loving heart,
For my every finger can feel your gentle caresses.
So I know deeply in my heart
That your every touch tells me the words of promises. 

============================================================

        那天偶然在電台聽到這首陳潔儀的老歌「喜歡你」,勾起了一些以前的回憶,那已淡去的片段,突然又鮮明起來。
    
        或許老歌的存在,就要為了要提醒我們,不要忘記那曾經美好的過去。
    
        閉上眼,聽聽歌吧。

喜歡你 -- 陳潔儀

                                  
喜歡你 -- S.H.E 版本(三人合唱)


喜歡你 --- Selina 獨唱



arrow
arrow
    全站熱搜

    純白裡的繽紛 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()