close

說謊 Lying

詞:施人誠 曲:李雙飛
   
是有過幾個不錯對象 
說起來並不寂寞孤單

I had met several good girls before,
So frankly speaking, I am not lonely at all.

可能我浪蕩 讓人家不安 
才會結果都陣亡

Maybe I was too playful, which made them feel insecure.
So they went away and I couldn't help.

我沒有什麼陰影魔障 
你千萬不要放在心上

I am not haunted by the shadows of the past.
You never ever have to worry about that.

我又不脆弱 何況那算什麼傷 
反正愛情不就都這樣

I am not a weak person, not to mention those minor hurts.
Isn't that a part of love?

我沒有說謊 我何必說謊
你懂我的 我對你從來就不會假裝

I am not lying. Why do I have to lie about it?
You understand me. You know my heart is true from the beginning.

我哪有說謊 你別以為你有多難忘
笑是真的不是我逞強

I am not lying at all. You think you are that difficult for me to forget?
The laughs are not forced, but real instead. 

我好久沒來這間餐廳 
沒想到已經換了裝潢

It's been a while since I was in this restaurant last time.
I didn't expect the layout had turned into a whole new one.

角落那窗口 聞的到玫瑰花香 
被你一說是有些印象

I could smell the fragrance of the roses if I sat at that corner.
That memory came to my mind when you mentioned to my ear.

我沒有說謊 我何必說謊
你知道的 我缺點之一就是很健忘 

I am not lying. Why do I have to lie about it?
You know, I always forget things.

我哪有說謊 是很感謝今晚的相伴
但我竟然有些不習慣

I am not lying at all. I'm really thankful for tonight's company.
But somehow I did feel a little uneasy.
                   
我沒有說謊 我何必說謊
愛一個人 沒愛到難道就會怎麼樣

I am not lying. Why do I have to lie about it?
Is it that serious if the girl I loved chose to leave me?

別說我說謊 人生已經如此的艱難
有些事情 就不要拆穿

Don't say that I'm lying, because life itself is hard enough.
For something in the past, can we just keep it safe?

我沒有說謊 是愛情說謊
它帶你來 騙我說渴望的有可能有希望

I am not lying. It's love that is lying.
It brought you here,
Lying to me that wishes can be hopes if I am trying. 

我沒有說謊 祝你做個幸福的新娘
我的心事請你就遺忘 

I am not lying. May you be a happy bride in the wedding.
So just forget me, and every bit of our memories.

========================================================

        林宥嘉的歌就跟他的人一樣,很誠懇、很認真、很有質感、很有想法。
    
        低調沉穩的談吐中有一股迷幻的魅力,讓人好奇他內心世界的模樣,想著這小個子男孩怎麼總是能一而再再而三讓人驚豔?
    
        他的崛起沒有楊宗緯般戲劇,他的光芒沒有蕭敬騰那樣地閃耀,他沒有像盧廣仲那樣帶有親切的學生氣息,但他的作品卻是不可懷疑的品質保證。
    
        我覺得林宥嘉詮釋歌曲的能力並不輸給蕭楊二人。
    
        他唱的「懸崖」有種深情的厚度,唱「你是我的眼」讓人聽見生命的吶喊,不同於蕭煌奇的親身感受,從他的歌聲表情裡,我可以感覺到他是多麼看重與熱愛著音樂。
     
        他唱「那些日子」聽起來多麼慵懶輕快,不自覺一聽再聽也不感到膩,我最喜歡「陌生人」,那種愛情更迭來去的悲哀與無奈,真的是唱到我心裡頭了。
    
        「我愛的人」被他唱得我快忘記陳小春是原唱了,那是我到目前為止聽過最好的版本。「你把我灌醉」一曲與黃大煒合唱,但氣勢卻一點不輸給前輩,真的可謂初生之犢不畏虎。
    
        我懷念兩年前看《超級星光大道一代》的時候,每個禮拜五都固定守在電視機前面,期待這周林宥嘉、楊宗緯又要帶來什麼歌曲。
    
        當時只要是他們唱過的歌,過幾天馬上就變成網路下載與點閱率的前幾名,變成網路上的熱門話題,變成日常生活中茶餘飯後的討論內容。
    
        經典阿經典,懷念喲懷念。
    
        前兩天,我弟推薦我聽林宥嘉的這首新歌《說謊》,第一次聽就好有感覺,歌詞寫得很棒,旋律又催淚,截至目前為止我應該重複聽了幾百次有了。
    
        我喜歡他唱歌的口氣與態度,讓聽的人能夠很快進入狀況,然後融入在歌曲的氛圍當中。
    
        當然MV也拍得很好啦,歌曲連結就貼在下面,趕緊來聽歌吧。

 

林宥嘉說謊MV


                          

arrow
arrow
    全站熱搜

    純白裡的繽紛 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()